პროექტის სახელწოდება: გზა ევროპისკენ;
2. პროექტის
მთავარი იდეა (თემა) 1 – 2 წინადადებით: მოსწავლეები
უკეთესად დააკვირდნენ, გაანალიზონ და
შეაფასონ ის გზა, რომელიც თავისი მრავალსაუკუნოვანი არსებობის მანძილზე გაიარა
საქართველომ დღემდე;
3. პროექტის
აქტუალობა: ეს პროექტი აქტუალურია, რადგან დღემდე
მიმდინარეობს მწვავე კამათი იმ კურსის გამო, რომელიც არჩეული აქვს დღევანდელ
ხელისუფლებას;
4. პროექტის
მიზნები: პროექტზე
მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს განუვითარდებათ თანამშრომლობითი, საკუთარი
აზრის ნათლად ჩამოყალიბების, გამოთქმისა და გადაწყვეტილებების მიღების
უნარ-ჩვევები; პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა შემოქმედებითი და საპრეზენტაციო
უნარების განვითარებას. პროექტზე მუშაობის პერიოდში მოსწავლეები შეიძენენ,
განივითარებენ ისტ - თან ურთიერთობის უნარ-ჩვევებს და მის გამოყენებას სასწავლო -
შემოქმედებით პროცესში;
5. მონაწილეთა
ასაკი: 15-16 წელი, IX კლასი;
6. ვადები/ხანგრძლივობა: ერთი
თვე;
7. მოსალოდნელი
შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: ჩანახატები,
ფოტოები, ინტერვიუები, კედლის გაზეთი, გამოკითხვების პასუხები, პრეზენტაცია,
მოძიებული მასალის ბლოგზე გამოქვეყნება;
8. პროექტისთვის
საჭირო ძირითადი მასალა: ფურცელი, კალამი, დიქტაფონი, კომპიუტერი, ინტერნეტი,
პროექტორი, დამხმარე ლიტერატურა;
9. პროექტის
მსვლელობა ( ძირითადი აქტივობები): პროექტის თემისა და იდეის
შერჩევის შემდეგ,მოსწავლეებს დავუკონკრეტებ პროექტის მიზნებსა და ამოცანებს. კლასი
დაიყოფა ჯგუფებად. პირველი
ჯგუფი იმუშავებს საკითხზე: „რა მნიშვნელობა ჰქონდა ევროპას ჩვენი ქვეყნისთვის, როგორ ეძებდნენ გზას ევროპისკენ სხვადასხვა ეპოქის საქართველოში“. ისინი
მოძიებულ - დამუშავებულ მასალებს წარმოადგენენ MS PowerPoint-ში მომზადებული პრეზენტაციით; მეორე ჯგუფი გაეცნობა სულხან-საბა ორბელიანს, როგორც საქართველოდან
ევროპაში წარგზავნილ დესპანს, იმსჯელებენ სულხან- საბას
პოლიტიკურ არჩევანზე და შეეცდებიან, დროის გადასახედიდან შეაფასონ იგი. ისინი
მოძიებულ - დამუშავებულ მასალებს წარმოადგენენ ზეპირი პრეზენტაციით; მესამე ჯგუფი გაეცნობა
ამავე თემაზე შექმნილ თანამედროვე მხატვრულ
ნაწარმოებებს. დააკვირდებიან, რა საერთო
პრობლემები შეინიშნება განსხვავებული ეპოქების ნაწარმოებებში, გაარკვევენ, იმ
პრობლემებიდან, რომელიც სულხან- საბა ორბელიანის დროინდელ საქართველოში არსებობდა,
რომელმა შეინარჩუნა აქტუალურობა შემდგომ ეპოქაში. ისინი
მოძიებულ - დამუშავებულ მასალებს წარმოადგენენ წერილობით და მოამზადებენ
პრეზენტაციას თემაზე: „საქართველო და ევროპა“; მეოთხე ჯგუფის წევრები შეაგროვებენ ფოტო მასალას, სოციალური ქსელების
საშუალებით გამოკითხავენ თანატოლებს და
გაიგებენ მათ აზრს ამ თემაზე . ისინი მოძიებულ - დამუშავებულ მასალებს
წარმოადგენენ MS
PowerPoint-ში მომზადებული პრეზენტაციით; დაკვირვებისა და ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება: ინფორმაციის მოძიება და
ორგანიზება, ზეპირი პრეზენტაცია, მსჯელობა, წერითი სამუშაო, პრეზენტაციის უნარი;
10. საგნებთან/საგნობრივ
ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.
ქართ. X. 2. კამათის დროს მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.
ქართ. X. 4. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება.
ქართ. X. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების გაანალიზება მათი ორგანიზების თვალსაზრისით.
ქართ. X. 8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების, პუბლიცისტური თხზულებების წაკითხვა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. X. 11. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის.
ქართ. X. 13. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო რეფერატის დაწერა ერთი ან რამდენიმე წყაროს მიხედვით.
11. პროექტის ხელმძღვანელი (
მასწავლებელი): რუსუდან გონაშვილი;
12. ხელმძღვანელის ელ-ფოსტა: rusagonashvili@gmail.com
13. პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი: http://gzaevropisken.blogspot.com/
1.The
title of the project: The
way towards Europe
2. The
main idea (theme) of the project in few words:
Students will observe, analyse and estimate the
way Georgia passed during its century-old existence up to now;
3.
Actuality of the project: This project is actual because
there is discussion up to this date around the course chosen by today’s authority;
4. Aims
of the project: In
the process of work students will improve the abilities such as –
collaboration, clearly form their own opinion and make decisions; the project
helps students to improve their creative and presentational capacities; in the process of work the students will
acquire ability how to work with the use
of ICT;
5. The
age of participants: 15-16, IX class;
6.
Duration: one- month;
7. Possible
results/products those can be made: Sketches,
photos, interviews, wall newspaper, the answers of research, presentation, publish
information on blog;
8. Basic
materials those are necessary for this project: paper, pen,
computer, Internet, Dictaphone, projector, accompanying literature;
9. Course
of the project (basic activities): After
choosing the theme and idea, I will give students concrete expression about the
purpose and problem of the project. They will separate into small groups. The
first group will work on the issue: “What
was the significance of Europe for our country and how did they search the way
towards Europe.” The students
will represent the materials they found with the presentation made in MS
PowerPoint. The second group will learn Sulkhan-Saba Orbeliani as envoy in
Europe from Georgia, they will discuss about Sulkhan-saba’s political choice and will try to estimate
him. They will represent the materials they found with verbal presentation. The
third group will learn the modern works of art created on this subject.
They will observe the common problems in the writings of different epoch, they will also clear up which problem remained
actual in later epochs from ones existed in Sulkhan-Saba’s period. They will
represent their materials in writing and will prepare the presentation “Georgia and Europe” . The
fourth group will collect photos with
the use of social networks, they’ll question of the same age and find
out their opinions about this subject. They will represent their materials with
the presentation made in MS PowerPoint. The main object of observation and analysis during estimation will be:
Find out and
organize information, verbal presentation, discussion, written work, ability
for presentation.
10.
Connection with subjects/group of subjects/ National Curriculum:
Geo.X
1.
The student can take part in class and school discussion;
Geo.
X.2. The student can comply with rules of conduct and also apply an adequate
tactics during discussion;
Geo.
X.4.
The
student can analyze and estimate the verbal presentation of his (her) classmates;
Geo.
X.6. The
student can analyze different kind of texts with the aspect of organization;
Geo.
X.8. The student can read works of art
of different genre and also publicistic
works and can express his (her) own dependence towards them;
Geo.
X.11. The
student can write composition for different purpose and for various audience;
Geo.
X.13. The
student can write essay according to the different sources;
11. The
leader of the project (teacher) : Rusudan Gonashvili
12.
Leader’s Email : rusagonashvili@hotmail.com
13. The
web-page of the project/Blog : http://gzaevropisken.blogspot.com/
0 коммент.:
Отправить комментарий